Monday, July 7, 2008

07/02 Jingmei Nightmarket

Woensdagnacht heb ik de Jingmei Nightmarket een beetje verkent. Het lijkt een beetje op een kermis, aangezien er veel verschillende spelletjes zijn die de mensen op straat doen. Tussen de bergen met goedkope slippers vond ik iets wat weer aan thuis deed denken; Heineken slippers! Heineken is geloof ik het enige dat hier aanwezig is uit Nederland, hoewel de meeste Taiwanezen geen idee hebben waar het vandaan komt.

Bij het eten ontmoette ik twee Taiwanese mannen, een architect en een advocaat, die op de Nightmarket kwamen eten. We hebben gezellig samen wat gegeten en gekletst, waarna we naar hun kantoor in Jingmei zijn gegaan. Daar aangekomen heb ik het kantoor stilgelegd; al snel verzamelden alle werknemers zich om mij heen en werd er al snel niet meer gewerkt. De mannen kwamen dichtbij zitten en belaagden mij in het Chinees met vragen terwijl de vrouwen en meisjes van binnenhuis-inrichting een paar meter achter hen gezamenlijk giechelden. Ondanks dat er in Taipei wel wat buitenlanders aanwezig zijn, zijn ze blijkbaar nog steeds een intressante vertoning.

No comments: